华盛顿大学生物医学工程面试经验汇总

    一、

    申请专业:生物工程PhD

    面试时间:2月15日

    约的今天早上9:00,到9:30电话响,中间信号不好,那边换了一个电话。

    问我的问题:

    1. How much time do you spend in thoery work and experiment work? What is the percentage?

    大概说了一个数字60-40

    2. The theory of the generation of the 2nd harmonic? Why does it perform better for imaging purpose?

    这个估计是主要针对PS来问的,回答的很烂,还被告知不要照读。

    3. What is your main contribution in your work?

    这个怎么说呢,感觉没有贡献。

    4. Use an example to discribe what you did in your experiment?

    感觉教授对实验比较重视。

    然后到我问问题,问了几个常规的不痛不痒的问题。最后byebye,各自have a nice day了,10:00am。

    面完感觉:口语太烂,估计希望不大。

    荏苒柔木

    Fri May 27 18:20:27 CST 2016
    最后修改时间: